• Passen vanuit beweging

  • Trainer Teun Mazereeuw heeft drie oefeningen gedeeld die gebruikt kunnen worden in de warming-up. Het thema is passen vanuit beweging. De oefeningen staan ook op onderstaande youtube video als oefening 1,2 en 4.

  • Warming – up deel 1
    De spelers vormen twee rijen op de baseline met 2 ballen.
    1 en 4 beginnen: 1 dribbelt naar de middenlijn. 4 rent zonder bal mee.
    Bij de middenlijn past 1 naar 4. 4 vangt de bal, maakt een paar dribbels en geeft dan een leidende pass terug naar 1 voor de lay-up. Bal rebounden en aansluiten in andere rij.

  • Let op de dribbel start, geen loopovertreding maken.
    Zorg dat de leidende pass op maat is, zodat de lay-up in een vloeiende beweging (zonder dribbel) afgerond kan worden.
    Na 5 minuten wisselen naar andere kant en dribbelen met andere hand.

  • Warming-up deel 2
    Quick passing drill

    4 spelers dribbelen tegelijkertijd naar het midden. Afstoppen met een jumpstop. Pivoteren (verschillende manieren) Pass naar volgende speler en volg je bal.

  • Let op het voetenwerk!
    1e keer rechter dribbel, frontpivot en pass naar rechts
    2e keer linker dibbel, frontpivot en pass naar links.
    3e keer rechterdribbel, reverse pivot, fake pass naar achteren en pass naar rechts.
    4e keer linker dribbel, reverse pivot, fake pass naar achteren en pass naar links.

  • Warming up deel 3
    Full court passing drill

    Speler met een bal bij de ring. Verplaatst naar de overkant van het veld door te passen naar twee medespelers. De spelers die een pass hebben gegeven schuiven een plekje op.

  • Tempo opvoeren

    Leidende pass geven, zodat de speler in beweging in een vloeiende beweging door kan gaan.